the side effects of drugs

Skip to content

אנוהו

כשנתיים, מאז 2008, אני מנחה את צוות המעצבים של אנוהו –  מיזם של יהודה וציפורה מילר, פרוייקט יחודי שהזדמן לי לקחת בו חלק.

עד עכשיו פותחו מספר פריטים, אחד מהם, גביע , כבר ובמקביל בשלבי יצור ושיווק.

השתתפות בפרוייקט בתפקיד של מנחה ולא מעצב/מתכנן,היתה דבר חדש וטוב עבורי.

וכמנחה, הייתי צריך תוך כדי העבודה עצמה, לפתח ולגבש מטודות יחודיות שיתאימו לקונספט היחודי.

הרי הפרוייקט אינו שייך במדויק לקטגוריה של עיצוב מוצר, ולא מאפשר להפעיל סכמות מוכרות בצורה הנקיה שלהן.

אני מניח, שהפרוייקט הוא דוגמה נדירה למעין “ציור מופשט” שמצריך קריטריונים חדשים לשיפוט לעומת, נניח “ציור פיגורטיבי”, שהקריטריונים ברורים לכאורה. 

גלגלי הצלה האופייניים של עיצוב תעשייתי, כגון: קרביים אלקטרוניים, כפתורים, מסך וכדומה,אינם קיימים,

בפרוייקט הזה, הוא כולו מורפולוגיה מול הקונספט המאוד מורכב. ולכן הפיתוח היה כל כך ארוך וגם מורכב.

ועכשיו אפשר להתחיל להנות מהתוצרים.

www.anvehu.co.il

 

ועכשיו תיאור הפרוייקט והמוצר שהושק:

מערכת הגביע ותחתיתו- משמשים ככלי היין עליו מברכים את 7ברכות ה”קידושין” בחופה.
רעיונית- קיימת חפיפת משמעויות וחפיפה מספרית בין שבע ברכות הקידושין בנישואי בני הזוג- חיבור חתן לכלה, לבין הקידוש על יום השבת-היום השביעי-שבו יש חיבור בין עם ישראל לאלוקיו כנאמר בפיוט המוכר-“לכה דודי לקראת כלה- פני שבת נקבלה” .
 הזוג הנישא לוקח עימו למזכרת את גביע הקידושין לביתו,  ונפגש בזכרונות רגעי השיא  ובחויית איחודו מדי שבת.
עיצובו של הגביע נושא בכל פרטיו רמזים על משמעויות הטקסים.
השפה העיצובית שנבחרה באה מתוך טרמינולוגיה קבלית-“לבושין” המביע את כיסוי האמת הפנימית בלבושים ורבדים חיצוניים.
מבחינה גאומטרית- הצורה לא מוגדרת .יש בה הבעה של יסוד “נותן” (זכר) ויסוד “מקבל” (נקבה)בעוד  איחוד שני האישאויות  הוא מושלם נקי, ותוכו סימטרי,כאשר פסטות של השתקפויות אור ,מדמים בתוכו זרימה וקרינת אור מתמדת.
 העיצוב מייחד לשתיה מעין פיה (“נותן”) בחלקו הקדמי של הגביע.
 6הטבעות הסובבות את הגביע מביעות את חיזוק הקשר בברכות שבורכו בחופה, עם הכלת הקדושה ביין.וכן ההקבלה לששת ימי השבוע ולקדושת השבת.
ברמה אקטילית-ישנם פרטים המיחדים בצד אחד יותר מבצידו השני ומכוונים את המשתמש לאחיזה מסויימת( ארבע אצבעות בגב האובייקט כלפי מעלה ואגודל באיזור החלק קדימה-כלפי מעלה) . כף היד חופנת את הברכות והעשיה, כך שחמשת החושים ( מישוש, טעם, ריח, שמיעה  וראיה) משתתפים בחוויה.
 עיצוב בסיס הגביע והחיבור בין הגביע לתחתית – בליטה בבסיס הגביע ושקע במקביל בתחתית-יוצר מפגש וחיבור-זיקה וקורלציה בין הגביע לכלי המשמש תחתיתו, מביע את החיבור המושלם המאפשר זרימה ומעבר האורות  והברכה אל חיי היום יום בשפע ובנביעה אל מעבר לקיבולת ולגבולות.
הצלחת מייצגת מפגש בלתי שיגרתי בין שני חמרים המשלימים זה את זה.המפגש נעשה ברצף בין חומר לחומר וממשיך את המסר.

הכוס עשויה מכסף .חלקה החיצוני עשוי כסף טהור 999% כסף.התחיתית ופנים הכוס עשויים כסף סטרלינג 925. חלקה העליון של הצלחת עשוי קריסטל 28%  .אי – הסימטריה של הכלי מכתיבה את ייצורו בטכנולוגיה מיוחדת שהינה ייחודית ופרי פיתוחו של היצרן.
התחתית, כסף וקריסטל  עשויים בכבישה.